Erasmus

ÖSSZEFOGLALÓ

 Az Erasmus+ programban 2022. február 23-i határidőre benyújtott rövid futamidejű köznevelési mobilitási (KA122-SCH) pályázat: 2022-1-HU01-KA122-SCH-000073858 számmal, Lépéseink a sikeresebb és boldogabb 21. századi iskolánkért címmel támogatást nyert.

A projekt megvalósításának időtartama alatt (2022. 06.01. – 2023. 06.01.) pedagógusaink és diákjaink az alábbi mobilitásokban vesznek részt:

Molnárné Harcsás Erzsébet 2022. 07.10-16. Vonások és fogások – Az írás és fogalmazás tanításának jelentősége az anyanyelv tanításában – Horvátország, Rovinj

Szászné Süle Annamária 2022. 07.18 – 23. Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention – Spanyolország, Barcelona

Kissné Papp Gabriella 2022. 10.17 – 22. Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students – Írország,Dublin

10 tanuló a 7-8. osztályból 2023.04.05.-13. Sustainability /Fenntarthatóság – Írország, Dublin


Disszemináció

  1. Molnárné Harcsás Erzsébet
    alsós tanító
    Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola

Kurzus: Vonások és fogások- Az írás és fogalmazás tanításának jelentősége az anyanyelvi oktatásban
Rovinj, 2022. július 10-16.

Élmény és tudás

Életem egyik csodálatos élményét kaptam ezen a kiválóan szervezett programon, hiszen először láthattam, érezhettem a tenger végtelenségét, a városka mesés szépségét, ezt a varázslatos miliőt. Minden kollégám számára javaslom e képzésen részvételt a szakmai kiégés megelőzésére, teljes felfrissülésre, új ismeretségek teremtésére, tudásmegosztásra, szemléletformálásra. Az eddigi munkámban, gyakorlatomban kaptam megerősítést és lesznek területek, ahol frissítem a megszerzett tudás birtokában szemléletemet, tevékenységeimet. Kollégáimnak örömmel adom át ezt a hangulatot, e boldog egy hét minden gyönyörűségét, hogy kedvet ébresszek bennük e különleges képzésformához.

A tanfolyam az írás, helyesírás, szóbeli és írásbeli szövegalkotás területeit helyezte a középpontba. Sok-sok tevékenységgel, játékkal színesített elméleti és gyakorlati segítséget kaptunk munkánkhoz. Oravecz Márta és Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes személyében nagy tudással, sok tapasztalattal rendelkező pedagógust és nagyon pozitív kisugárzású embereket ismerhettem meg. Csodálattal, nagyrabecsüléssel hallgattam őket, rengeteg tudást adtak át a hét folyamán. A kezdeti alapoktól a betűk, szavak, mondatok kisebb egységein keresztül jutottunk el a szövegig, majd az írás – fogalmazás ellenőrzéséig, az értékelésig. Elméleti alapokat nyújtottak, melyeket a gyakorlatban is kipróbálhattunk változatos munkaformákban. Sok jó gyakorlattal, játékkal, ötlettel segítettek abban, hogy a gyerekekkel a legszínesebb módon szerettessük meg az írás technikáját, a fogalmazás készítésének tartalmi varázsfogásait. Megtanultuk, hogyan vezethető rá a gyermek a helyes ceruzafogásra, milyen sokrétű feladattal fejleszthető a finommotorika, matematika, ének, rajz, technika, s még a testnevelés tantárgyban is. Az előkészítő időszak rendkívüli fontosságú a biztos alapok megteremtésében, kellő időt kell fordítanunk rá. Az órák nagyon hangulatosan, változatosan szervezetten, minden résztvevőt aktívan bevonva történtek.

A kurzuszáró napon átvehettük a képzést igazoló oklevelünket. Szombaton pedig pompás hajókirándulással is megajándékoztak bennünket a szervezők. Elhajóztunk Vsarba, ahol bejárhattuk a szigetke utcáit, meglátogathattuk nevezetes épületeit, gyönyörködhettünk a panorámában.

Hálásan vagyok, hogy egy életre szóló élménnyel és sok-sok szakmai tudással, új kapcsolatokkal gazdagodhattam.

 

 


2. Szászné Süle Annamária
angolnyelv-tanár
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola

Kurzus: Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention
Barcelona, 2022. július 18-23.

Hola Barcelona!

Évek óta vágytam arra, hogy külföldi tanártovábbképzésen vehessek részt, mert szeretek utazni, és nyelvtanárként idegen nyelvekkel, emberekkel autentikus környezetben találkozni mindig nagy élmény számomra. Erasmus ösztöndíj támogatással idén nyáron ebben a komplex tapasztalatban részesülhettem, amiről örömmel számolok be.

Az intézményi pályázat elkészítésében tevékenyen részt vettem. Izgalmas volt átgondolni, milyen fejlesztésre van szüksége az iskolának, amit tanárai által elvégzett tanfolyamokon keresztül elérhet, beépíthet, és új kapcsolatok által megújulhat.

Az egy hetes kurzus, amit Barcelonában, az Europass Academy of Creativity iskolában elvégeztem: „Konfliktuskezelés, az érzelmi intelligencia fejlesztése, és az iskolai bántalmazás megelőzése”.

A tananyag rendkívül tartalmasnak bizonyult. Mind az elméleti, mind a gyakorlati ismeretek gazdag tárháza volt. Trénerünk, Sonia Solar pedig még további kutatási útvonalakra mutatott rá az interneten. Megtekintettünk több videó filmet konfliktus kezelési technikákról, érzelmi intelligencia fejlesztésének módszereiről, melyek rávezettek összefüggésekre és következetes pedagógiai rendszerben való gondolkodásra, aminek egészséges értékei magában hordozzák a problémák, bajok „betegségek” megelőzését.

A tanulócsoportunkba négyen Romániából, öten Magyarországról jöttek, egy fő pedig Németországból. Volt köztünk pszichológus, gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, alsós tanító és felsős szaktanár. Pedagógiai tapasztalatainkat, hasonló problémáinkat, jó gyakorlatainkat megosztottuk, közösen elgondolkodtunk lehetséges megoldásokon, és sok jó ötlettel látott el bennünket a kedves, fiatal trénerünk. A kommunikáció angol nyelven folyt közöttünk.

Nemcsak szakmai tudásunk bővítése által formálódtunk ezen a héten, hanem a különböző kultúrák találkozása során is meg-megvilágosodtunk, rácsodálkoztunk új, eddig ismeretlen dolgokra, miközben látókörünk szélesebbé vált. Tanfolyamunk témakörének egyik alappillérével – a diverzitással, a különbözőségek elfogadásával és éltetésével – jól egybecsengett a helyszín, Barcelona.

Barcelona rendkívül nyüzsgő, sokszínű, változatos, dombokkal körülölelt, tengerparti spanyol nagyváros, egyben Katalónia fővárosa. Közepén tornyosul a gigantikus méretű, több, mint száz éve folyamatosan épülő bazilika, a Sagrada Familia. Városszerte csodás épületek, hangulatos terek, látványos szökőkutak, tengerparti sétányok vártak a délelőtti tanulás után. Az iskolánk egyik délután idegenvezetést is szervezett számunkra. A szállásom ablaka egy üde zöld parkra nyílt, reggelit az utcai teraszon fogyaszthattam elbámészkodva az utcán folyamatosan közlekedő kerékpárosokat és rollereseket. Ottlétem alatt a látványosságok mellett gyönyörködhettem a különleges spanyol és katalán ízek világában is, átadva magam a paellák, tortillák, xurrosok, tapasok, sangriák és fagylaltok kulináris élvezetének.

Igen! Valóban így képzeltem, ugyanakkor várakozásaimat felülmúlta az élmény: utazás külföldre, találkozások, kalandok, látványosságok, szakmai tapasztalat, tanulás, formálódás, személyiségfejlődés. Igazán hálás vagyok, hogy az Erasmus+ pályázat keretében támogatást kaptam erre a színvonalas továbbképzésre, az utazási költségekre, a szállásra és az ott tartózkodásom megélhetési költségeire. Örömmel tölt el arra gondolnom, hogy ősszel feltöltődve, lelkesen átadhatom kollégáimnak, tanítványaimnak a Barcelonában szerzett tapasztalataim kincseit, és remélem, hogy fokozatosan sikerül megvalósítani intézményünk fejlesztése érdekében kitűzött célokat.

Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola Projektje: Lépések egy boldogabb és sikeresebb 21. századi iskoláért


3. Kissné Papp Gabriella
angolnyelv-tanár, intézményvezető-helyettes
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola

Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students – DUBLIN
A Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola 2022-1-HU01-KA122-SCH-000073858 számú
projektjének keretében 2022. 10. 17-től 22-ig Dublinban vettem részt az Europass
Teacher Academy
szervezésében egy életvezetési kurzuson, amelyet Deirdre Cronnelly
vezetett.

Miért választottam ezt a képzést?
Úgy gondolom, a mai pedagógus társadalom nagy része keresi az egyensúlyt a
magánélet és az iskolai élet között, sokan a kiégés határán állnak. Magam is közéjük
tartozom. Intézményvezető-helyettesként nagyon nehéz volt számomra minden feladatot
elvégezni a nyolc órás munkanap során. Sokszor nem jutott idő a megfelelő étkezés
beiktatására, otthon is iskolai feladatokkal foglalkoztam. Éreztem, hogy valamit tennem
kell annak érdekében, hogy helyreálljon életemben az egyensúly. Úgy éreztem, ha ez
sikerül, kollégáimnak is példát tudok majd mutatni, segíteni tudom őket is ezen az úton
annak érdekében, hogy pozitív kisugárzásunkkal, kiegyensúlyozottságunkkal a
gyerekeket is boldogabbá tudjuk tenni.
A csoportunkban három görög, két spanyol és egy bolgár pedagógus kollégával
dolgoztunk együtt.
Az általános elméleti megközelítésen túl lehetőségünk nyílt egyéni problémáink feltárására, megbeszélésére is, egyben megoldási stratégiákat is kaptunk.
Csoportvezetőnk igyekezett közelebbről megismerni minket, hogy személyre szabottá tudja tenni a kurzust mindannyiunk számára. Egy belső utazáson vettünk részt, szembe néztünk önmagunkkal, megfogalmaztuk problémáinkat, melyek meglepő módon nagyon hasonlóak voltak a diákokkal, szülőkkel kapcsolatban. Főbb témakörök voltak: önismeret, egészséges étkezés, relaxáció, tudatos életvezetés, időgazdálkodás, hogyan mondjunk NEM-et stratégiák. A 9-től 14 óráig tartó foglalkozásokon volt szerepjáték, beszélgetés, előadás, gyakorlati
feladat, amelyek mindegyike elősegítette a témában való elmélyülést.

Csoportvezetőnk nagyon sokat segített abban is, hogy szabadidőnkben mit válasszunk a
sok érdekes látnivaló közül. A Dublinban töltött egy hét alatt sikerült bepillantást nyerni a
lüktető város életébe. Csodálatos templomok, múzeumok, parkok, hangulatos
szórakozóhelyek, kiváló közlekedés, udvarias, segítőkész emberek jellemzik a várost.
Dublin nevezetességeinek megtekintésén kívül sikerült eljutnom több környező
településre is busszal, vonattal: Howth, Dún Laoghaire, Malahide.
A kurzus zárása utáni napon, szombaton közös kiránduláson vehettünk részt a Wicklow
hegységben, látogatást tettünk Glendalough-ban és Russborough-ban.
Ez a hét felejthetetlen élmény volt számomra. Régen nem volt lehetőségem ennyi időt
magamra szánni, átgondolni a lehetőségeimet és korlátaimat, valamint ilyen csodálatos
helyeken is régen jártam már. Valóban testi-, lelki- és szellemi feltöltődést jelentett
számomra ez az utazás: az élet minden területén „üzemanyaggal” feltöltve érkeztem
haza.

Remélem, sokáig kitart majd és lesz lehetőségem megosztani és átadni a tanultakat
kollégáimnak is.

Elérhetőségek

OM azonosító: 037328
Cím: 2100 Gödöllő, Munkácsy Mihály utca 1.
Intézményvezető: Ginczli Lajosné
E-mail: igazgato@godollo-petofi.hu
Telefon: + 36 30 783 9215
Titkárság: + 36 30 783 9195

Támogatónk

Gödöllői Német Nemzetiségi Önkormányzat

Elnök: Kaiser Péter

Elérhetőség: peter.kaiser@gnno.hu

Csengetési rend

1. óra: 8.00 – 8.45
2. óra: 9.00 – 9.45
3. óra: 10.00 – 10.45
4. óra: 11.00 – 11.45
5. óra: 12.05 – 12.50
6. óra: 13.00 – 13.45
7. óra: 13.55 – 14.40


Dunakeszi Tankerületi Központ

Cím: 2120 Dunakeszi, Állomás sétány 4.

Központi telefon: +36 (27) 795-206

E-mail: dunakeszi@kk.gov.hu


Honlap: https://kk.gov.hu/dunakeszi
Adatvédelmi tisztségviselő: adatvedelem.dunakeszi@kk.gov.hu
Integritás tanácsadó: https://kk.gov.hu/tajekoztato-anyagok45
Közérdekű adatok: https://kk.gov.hu/kozerdeku-adatok-dk